S podporou 10 miliónov Sk z Recyklačného fondu ju vybudovala spoločnosť Kovod Recycling, s. r. o. , v Banskej Bystrici. Jej riaditeľ Ján Zvonček pre TASR spresnil, že pod Tatrami inštalovali novú technológiu a po doriešení napojenia na energetickú sieť a autorizácii sú pripravení spracovať ročne 2 000 starých vozidiel. V popradskej prevádzke vytvorili šesť pracovných miest.
Spoločnosť má od roku 2002 komplexný systém zberu a spracovania autovrakov. Na Slovensku je približne 50 zberných miest a tri autorizované prevádzky na spracovanie vozidiel. Popradská je v poradí štvrtou a ďalšie štyri sú vo výstavbe.
Od začiatku tohto roka do konca novembra spracoval Kovod 7 681 autovrakov. Podstatnú časť tvorili najstaršie typy Škodoviek. Tie dokážu zhodnotiť na 70 až 80 %, avšak novšie vozidlá sú materiálovo pestrejšie. Zvonček spresnil, že osobné auto obsahuje asi 10 000 súčiastok a 50 druhov materiálov. Do roku 2015 v súlade s nariadením vlády o opätovnom zhodnotení predpokladajú zužitkovať 90 až 95 % hmotnosti vrakov.
Vďaka podpore Recyklačného fondu sa podarilo vybudovať na Slovensku efektívne fungujúci systém zberu a spracovania starých vozidiel. Kým v roku 2004 bolo spracovaných 724 autovrakov, za 11 mesiacov tohto roka už vyše 23 000. Fond motivuje spracovateľov i majiteľov autovrakov aj finančne, každého sumou 1 000 Sk. Doterajšia technológia umožňuje spracovávať iba vraky osobných automobilov.
Podľa predsedu Správnej rady Recyklačného fondu Juraja Dlhopolčeka je Slovensko nielen významným výrobcom osobných automobilov, ale v rámci Európy sa zaradilo k lídrom aj v likvidácii autovrakov. \"V súčasnosti dokážeme využiť asi 70 % z hmotnosti vozidla, v roku 2015 by to malo byť až 95 %. Dôraz kladieme na ekológiu, pomáhame vytvárať tzv. recyklačný priemysel, nové odvetvie, ktoré predstavuje komplex spracovania komodít od pneumatík cez autovraky až po sklo či papier. Kým vlani pracovalo v tejto oblasti 782 ľudí, koncom roku 2007 to už bude 900 až 1 000, \" uviedol Dlhopolček.